© Marat Abulhasan/photo Department of the state Duma of the Russian Federation/TASS

MOSCOW, March 21. /TASS/. RBC is Recalling all of its journalists covering the work of the state Duma in connection with the decision of the ethics Commission, which found no violations of “behavioural norms” in the case of the Deputy Leonid Slutsky. This is stated in the statement of the holding said Wednesday.

“From March 21, RBK revokes journalists of all editions (website, TV station, newspaper, magazine), working on coverage of the activities of the State Duma. This decision made by the leadership of the company in disagreement with the conclusion of the state Duma Commission on ethics which found no evidence of sexual harassment to the Russian journalists by the head of the Duma international Affairs Committee Leonid Slutsky,” the statement reads .

See also

Slutsky asked forgiveness from the women who ever “hurt any feelings”

Volodin does not exclude that the situation around Deputy Slutsky could be a provocation

Slutsky described the harassment as “paid”, which added to his authority

Co-Director of the joint editorial of RBC Igor Reeds in an interview with TASS noted that the leadership wanted the state Duma Commission on ethics reviewed the matter. “We wish the state Duma Commission on ethics once again returned to this issue and examined it in more detail and thoroughly,” – said the Agency interlocutor.

Speaking about the work of the editorial staff of Reeds assured that the audience of RBC “does not suffer without news from the state Duma will remain.”

According to him, the holding is not boycotting the activities of the legislators. “Our decision in any case does not mean the boycott of the Duma, he said. – We understand that this information is necessary and important for our audience. Nobody forbids our reporters to make phone calls, meet with deputies. We absolutely do not equal one size fits all”.

Earlier it became known that the state Duma Commission on parliamentary ethics was sent a complaint from the producer of the TV company “Dozhd” Darya Zhuk and the correspondent of Russian service bi-Bi-si Farida Rustamova for harassment by Deputy Slutsky. According to Zhuk, the incident with her participation happened in 2014, Rustamov told about the episode, which was allegedly in 2017. Another girl – Ekaterina Kotrikadze – said publicly about the harassment of the Deputy that took place 7 years ago when she worked for the Georgian television, the appeal to the Board Kotrikadze not sent.

On Wednesday, a meeting of the state Duma Commission on parliamentary ethics, which had examined “the case of Slutsk”. Following the meeting, the head of the Committee Otari Arshba stated that violations of “norms of behavior” on the part of the Deputy was found.