Odessa the Internet-the edition “Timer”, referring to its sources in the security Service of Ukraine reported the arrest of correspondent of TV channel “Russia 1”, acted with a refutation of the previously published information.

The publication claims that the detention of a Russian journalist in Odessa on charges of espionage, was a lie after reporters checked out from a source in the SBU information, according to “Russian conversation”.

“The results of the verification of the information source, the information was not confirmed. We apologize to readers for the misinformation”, — stated in the message of the online publication.

The detention of the Russian journalist is not previously confirmed or in the Russian Embassy in Kiev and the Ministry of foreign Affairs.

In a press-service VGTRK has also stated that the TV channel “Russia 1” have been sent in March to its correspondents to work in Odessa .